Charakter umowy: umowa o pracę na czas określony.
Wymiar etatu: 1/1
Ilość etatów: 1
Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Braniewie ul. Rzemieślnicza 1
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa jednego z państwa członkowskich Unii Europejskiej albo obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów Międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podejmowania zatrudnienia na terytorium rzeczpospolitej Polskiej.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Ukończone studia wyższe, preferowane kierunki ukończonych studiów: administracja, ekonomia, prawo.
Wymagania dodatkowe /preferowane-podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów/:
- Znajomość niżej wymienionych przepisów prawa:
- Ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci i aktów wykonawczych do tej ustawy, tj.:
- Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 lipca 2017 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczenia wychowawczego oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego,
- Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 września 2017 r. w sprawie sprawozdań rzeczowo - finansowych z wykonywania zadań z zakresu świadczenia wychowawczego,
- ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o pracownikach samorządowych. - Staż pracy w administracji samorządowej 12 miesięcy.
- Zdolności organizacyjne i interpersonalne.
- Komunikatywność, odpowiedzialność, inicjatywa, kreatywność, wysoka kultura osobista, etyka zawodowa, zaangażowanie, terminowość wykonywania zadań, odporność na stres,
- Umiejętność obsługi pakietu biurowego /obsługa komputera/.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku;
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego, w tym:
- przyjmowanie i weryfikacja wniosków oraz korekt o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego,
- wzywanie do uzupełnienia ww. wniosków, zawierających braki formalne,
- wydawanie decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego, decyzji zmieniających, decyzji dotyczących zwrotu nienależnie pobranego świadczenia,
- współpraca z działem świadczeń rodzinnych, funduszem alimentacyjnym oraz świadczeń środowiskowych. - Prowadzenie ewidencji wydanych decyzji do celów rozliczeniowych.
- Przygotowywanie list wypłat świadczeń wychowawczych.
- Sporządzanie informacji o potrzebach w zakresie środków finansowych na realizację wypłat świadczenia wychowawczego.
- Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji wypłat świadczenia wychowawczego.
- Prowadzenie postępowania windykacyjnego dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń wychowawczych.
- Współpraca z Warmińsko-Mazurskim Urzędem Wojewódzkim w Olsztynie, Urzędem Skarbowym, Powiatowym Urzędem Pracy i innymi instytucjami w toku realizacji powierzonych zadań.
- Wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń o wypłaconych świadczeniach wychowawczych.
- Przygotowywanie ogłoszeń, informacji i innych dokumentów dotyczących powierzonych zadań.
Wymagane dokumenty;
- Kwestionariusz osobowy.
- List motywacyjny.
- C.V.
- Kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość.
- Kopię dokumentów potwierdzających wykształcenie, dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o niekaralności.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /tj.: Dz.U. 2016, poz. 922/.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Braniewie, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, kształtuje się na poziomie poniżej 6%.
Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem "Nabór na stanowisko referenta ds. świadczeń wychowawczych" w terminie do dnia 22.01.2018 r. do godz. 10:00 w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Braniewie I piętro, pok. nr 4 lub pocztą na adres ośrodka:
Miejski Ośrodek Pomocy Społeczne w Braniewie, 14-500 Braniewo, ul. Rzemieślnicza 1.
Decyduje data wpływu do MOPS w Braniewie do godz. 10:00, a nie data stempla pocztowego.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane, a te które nie będą spełniały wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu zostaną odrzucone.
Osoby, które nie spełniły wymagań formalnych nie będą informowane.
Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.
Informacja o naborze oraz o wyniku naboru została/zostanie zamieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na stronie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Braniewie i na tablicy ogłoszeń w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Braniewie.